Contract de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie
nr. . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . .
Societatea LILANS
TOURS SRL cu sediul în municipiul Bacau, str Cremenea nr 2 sc B ap 2 , CUI 9103930, înregistrată în Registrul Comerţului Bacau cu nr. J04/17/1997, cod IBAN : RO08RZBR0000060013493434(RON),
RO94RZBR0000060013493438(EURO) deschis la Raiffeisen Bank – Bradului,
titulară a Licenței de turism nr. 458 din 07.01.2019, reprezentata prin Florea Liliana ,
in calitate de administrator, Agentie Vanzatoare , denumita in continuare AGENTIE
şi
Calatorul/reprezentantul
calatorului,
Dl./Dna...., domiciliat/domiciliată în .., identificat cu ..., seria ..., nr. ..., emisa de ... la data de ..., tel.:..., email: …………………..,denumit Calator sau Beneficiar al serviciilor de calatorie,
Calatori participanti la
excursie:……………………………………
Au
convenit la încheierea prezentului contract:
Definitii.
1. pachet de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua tipuri diferite de servicii de
calatorie destinate aceleiasi calatorii sau vacante, cu respectare conditiilor
prevazute de art. 3 pct. 12 din O.G. nr. 2 / 2018.
2. agentie de turism organizatoare
– unitate specializata a
operatorului economic, detinator al unei licente de turism valabile, emisa in
conditiile legii, care poate desfasura activitatea de organizare, respectiv
activitatea prin care combina si vinde sau ofera spre vanzare pachete fie
direct, fie prin intermediul unui alt comerciant sau impreuna cu un alt
comerciant, sau activitatea comerciantului care transmite datele calatorului
unui alt comerciant in conformitate cu pct. 12 lit. b pct. V.
3. agentie de turism intermediara
- unitate specializata a
operatorului economic, detinator al unei licente de turism valabile, emisa in
conditiile legii, care poate desfasura activitatea de intermediere, respective
activitatea prin care agentia, alta decat agentia organizatoare, vinde sau
ofera spre vanzare, in calitate de intermediar, pachete combinate de catre o
agentie de turism organizatoare.
4. calator – orice persoana care doreste sa incheie un
contract sau care are dreptul sa calatoreasca pe baza unui contract incheiat in
conditiile OG nr. 2/2018.
5. circumstante inevitabile si
extraordinare –
o situatie care nu poate fi controlata de partea care invoca o astfel de
situatie si ale carei consecinte nu ar fi putut fi prevazute si evitate chiar
daca s-ar fi luat toate masurile rezonabile.
6. contract privind pachetul de servicii de calatorie - contractul ce are ca obiect un
pachet in ansamblul sau sau, in cazul in care pachetul este executat in temeiul
unor contracte separate, toate contractele aplicabile serviciilor de calatorie
cuprinse in pachet.
1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea către
călător efectuată de Agenție, in nume propriu, a pachetului de servicii de
calatorie ce se regaseste in ofertele
publicate in sistemele de rezervari on-line ale Agentiei Lilans Tours , societatea Lilans Tours SRL cu sediul în municipiul Bacau str Cremenea nr 2 sc B ap 2 , CUI 9103930, înregistrată în
Registrul Comerţului Bacau cu nr. J04/17/1997,
cod IBAN : RO08RZBR0000060013493434(RON), RO94RZBR0000060013493438 (EURO)
deschis la Raiffeisen Bank – , titulară a Licenței de turism nr. 458 din 07.01.2019, in calitate de Agentie Vanzatoare, si/sau
in oferte ale acesteia, care constituie parti-integrante la prezentul contract, si
care este înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau
alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi
călătorie.
Serviciile comandate de
turist pentru pachete turistice achizitionate de turistul-client, sunt realizate de agentia Touroperatoare -care raspunde in totalitate de suma de bani incasata de la agentia Lilans Tours ,pentru serviciile ce urmeaza a fi realizate dar si dupa ce au fost realizate. Agentia vanzatoare, respectiv Lilans Tours raspunde de suma ramasa ca si comision de intermediere a acestor servicii turistice in contabilitatea Lilans Tours si de sumele incasate de la turist si nevarsate in contul agentiei organizatoare.
Transport:
Transfer:
Observatii agent
a) incepand cu data
semnarii sale de catre calator, in cazul serviciilor confirmate in momentul
solicitarii;
b) incepand cu data la
care serviciile solicitate de catre calator au fost confirmate Agentiei Lilans Tours de
catre Agentia Organizatoare, respectiv calatorul ia cunostinta despre
serviciile care i-au fost confirmate si pe care le accepta, in scris sau pe
email. In cazul in care continutul cererii de rezervare difera de continutul
confirmarii calatoriei turistice sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in
termen de 15 de zile calendaristice de la data solicitarii rezervarii,
calatorul poate considera ca pachetul de servicii turistice nu a fost rezervat
si are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite, fara a
fi insa in masura a solicita despagubiri. Este responsabilitatea
calatorului de a se informa prin orice mijloace (telefon, email, personal la
sediul agentiei), daca rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat in termen
de 15 de zile si de a se prezenta la sediul agentiei pentru semnarea
contractului sau transmiterea acestuia semnat prin email.
c)
prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii de calatorie, inclusiv in
cazul celor achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace electronice;
3. Calatorul
isi insuseste prezenta clauza si declara ca a fost informat ca trebuie sa
consulte http://www.mae.ro/travel-alerts pentru a beneficia de informatii
privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract,
este decretata stare de urgenta ori cu privire la care exista alerte de
calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari.
1. Preţul total al pachetului de servicii turistice este
de ......... si include costul serviciilor de calatorie efective, comisionul
Agenţiei și TVA.
2. Pretul nu cuprinde costurile care
nu pot fi calculate în mod rezonabil anterior încheierii contractului. Astfel
de costuri suplimentare pot fi, spre exemplu, penalitățile de încetare, care
urmează să fie stabilite atunci când este cazul pe baza prevederilor din
cuprinsul prezentului contract și a legislației aplicabile.
3. Pentru
serviciile de calatorie contractate in regim special
(de exemplu: early booking, last minute, oferta speciala), reducerea este inclusa in pachet, iar procentul
de reducere se aplica numai serviciilor de cazare. In cazul in care calatorul
solicita modificarea contractului se va anula rezervarea cu penalizarile
prevazute in cuprinsul prezentului contract si oferta va fi refacuta la pretul
si conditiile din momentul reinscrierii.
4. Nerespectarea
conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip special
(de exemplu: early booking, last minute, oferta speciala), determina modificarea pretului pachetului conform
ofertei standard.
5. Calatorul
poate achita contravaloarea pachetului de servicii turistice achizitionate de
la Agentie, intr-una dintre modalitatile urmatoare:
- in numerar, la
sediul Agentiei sau prin depunere la ghiseul bancii in conturile Agentiei,
- prin transfer
bancar in contul Agentiei indicat in factura fiscala
Fiecare parte isi
asuma, fara vreo pretentie imputabila celeilalte parti, comisioanele si spezele
bancare practicare de catre institutia bancara cu care a ales sa colaboreze.
6. Pretul
pachetului de servicii de calatorie poate fi marit ca o consecinţă directă a schimbărilor legate de cel puţin unul dintre
următoarele aspecte:
a) preţul transportului de
pasageri care rezultă din costul carburanţilor sau al altor surse de energie;
b) nivelul taxelor sau al
comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de părţi terţe care nu sunt direct implicate în
executarea pachetului, inclusiv taxele
turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi şi aeroporturi;
c) cursul de schimb relevant
pentru pachetul respectiv.
7. In
situatia cresterii pretului pachetului de servicii de calatorie agenţia va trimite călătorului o notificare clară şi inteligibilă privind această creştere, însoţită de o justificare a creşterii respective şi de un
calcul, pe un suport durabil, cu cel puţin 20
de zile înainte de începerea executării pachetului.
8. Călătorul are dreptul la o reducere de preţ care corespunde unei scăderi a costurilor mai sus mentionate.
9. În cazul unei reduceri de preţ, agenţia/agentia organizatoare are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din rambursarea datorată
călătorului. La cererea călătorului, agentia/agenţia organizatoare va prezenta dovezi ale cheltuielilor administrative
respective.
1. La încheierea contractului se percepe un avans de
minim ....% din preţul stabilit sau, după caz, se va efectua plata integrală a
contravalorii pachetului de servicii de calatorie.
2. Plata diferentei se va face conform termenelor
inscrise in factura fiscala, oferta turistica/informatiile precontractuale
anexate prezentului contract.
3. Depasirea termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de
0,1% pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si
neachitata.
4. In cazul nerespectarii
termenelor de plata mentionate in factura fiscala, Agentia are dreptul de a
anula rezervarea. Calatorul declara ca a luat cunostinta de prevederile
prezentei clauze, cu al carui continut este de acord.
5. Plata pachetului de servicii de calatorie externe poate
fi efectua într-o singură monedă, in valuta sau în RON, la cursul de referinţă
al BNR din ziua emiterii facturii, la care se adauga comisionul de risc valutar in
cuantum de 2%.
6. Plata pachetului de
servicii de calatorie interne se poate efectua si cu vouchere sau carduri de
vacanta. In aceasta situatie se vor respecta prevederile OUG nr. 8/2009, a
normelor metodologice si anexelor acesteia. In situatia in care calatorul
renunta la pachetul de servicii de calatorie achizitionat cu vouchere sau carduri
de vacanta, agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii de calatorie
la o valoare initiala, mai putin penalitatile aferente, sau ii poate oferi
calatorului un pachet de servicii de calatorie la o valoare mai mare fata de
pachetul achizitionat initial din care au fost scazute penalitatile aferente,
cu plata diferentei de pret.
7. Conform OUG nr. 8/2009, in cazul renuntarii definitive la pachetul de
servicii de calatorie de catre calator, agentia de turism nu poate restitui
calatorului contravaloarea voucherelor de vacanta in bani. Voucherele de
vacanta pot fi restituite calatorului de catre agentia de turism, in cazul
renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie, doar daca
voucherele nu au fost expediate emitentului de vouchere conform procedurii
legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind acordarea voucherelor de vacanta.
In situatia in care calatorul
efectueaza plata catre agentie prin transfer bancar, acesta va suporta toate
costurile bancare.
IV.
Drepturile şi obligaţiile
Agentiei
1.Agentia
are
obligatia de a informa calatorul in situatia in care se vor efectua modificari
semnificative ale principalelor caracteristici ale serviciilor de calatorie
prevazute la art. 5 alin. 1 lit. a din OG nr. 2/2018, Agentia organizatoare nu
va putea indeplini cerintele speciale prevazute la art. 7 alin. 3 lit. a din
O.G. nr. 2.2018 sau mareste pretul pachetului de servicii turistice cu mai mult
de 8% in conformitate cu art. 11 alin. 2 din O.G. nr. 2/2018, calatorul avand posibilitatea
ca, intr-un termen rezonabil, respectiv in termen de cel mult 48 ore, sa
accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo
penalitate de incetare, cu posibilitatea ca Agentia organizatoare sa ofere un
alt pachet de servicii turistice, de o calitate echivalenta sau superiora, iar
calatorul sa accepte acest pachet.
Daca modificarile aduse
contractului privind pachetele de servicii sunt de natura a scadea calitatea
sau costul pachetului, calatorul are dreptul la o reducere a pretului sau la
compensarea cu un alt pachet de servicii de calatorie.
In situatia in care calatorul
alege incetarea contractului, fara a accepta un alt pachet de servicii
turistice, Agentia are obligatia de a restitui toate platile efectuate de catre
sau in numele calatorului in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la
data incetarii contractului, fara a se achita alte
costuri/penalitati/despagubiri etc..
2.
Agentia
are obligatia de a informa calatorul, fara intarzieri nejustificate, in
situatia in care numarul de persoane inscrise pentru participarea la programul
turistic/pachetul de servicii turistice este mai mic decat numarul minim
stabilit in programul turistic si/sau in contract, calatorii avand urmatoarele
posibilitati: incetarea contractului si rambursarea completa a platilor
efectuate pentru pachetul de servicii de calatorie, fara plata unor despagubiri
suplimentare, ori inlocuirea serviciilor
turistice cu alte servicii turistice.
Informarea va fi efectuata:
- cu 20 de zile calendaristice
inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza
mai mult de 6 zile;
- cu 7 zile calendaristice
inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza
2 si 6 zile;
- cu 48 ore inainte de inceperea
executarii pachetului in in cazul
calatoriilor care dureaza mai putin de 2 zile.
In masura in care Agentia nu va
respecta aceasta obligatie de informare a calatorului, va suporta toate
consecintele ce decurg din lipsa informarii.
3.
In
situatia in care nu poate executa contractul din cauza unor circumstante
inevitabile si extraordinare, Agentia organizatoare va aduce acest lucru la
cunostinta calatorului, fara intarziere si inainte de inceperea executarii
contractului, rambursand, in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la
incetarea contractului, orice sume achitate de catre calator sau in numele
acestuia, fara a se achita insa alte costuri/penalitati/despagubiri etc.
4.
Agentia informeaza calatorul despre faptul ca:
-
Agentia organizatoare
raspunde fata de calator in ceea ce priveste buna desfasurare a
pachetului de servicii turistice si garanteaza, conform O.G. nr. 2/2018, executarea acestuia in conditiile in care
sumele incasate de Agentie de la calator reprezentand pretul pachetului de
servicii de calatorie sunt remise Agentiei organizatoare.
- In conditiile O.G. nr. 2/2018
Agentia organizatoare ofera garantii privind rambursarea tuturor platilor
efectuate de catre sau pe seama calatorilor, in masura in care serviciile
relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei agentiei de turism
organizatoare. Garantia este efectiva si acopera costurile previzibile in mod
rezonabil. Aceasta se refera la valorile tuturor platilor efectuate de catre
sau pe seama calatorilor in legatura cu pachetele, tinand cont de perioada
scursa intre avansurile platite si platile finale si finalizarea pachetelor,
precum si de costurile estimate ale repatrierii in caz de insolventa a agentiei
organizatoare. Calatorii beneficiaza de protectia impotriva insolventei
agentiei organizatoare indiferent de locul lor de resedinta, de locul de
plecare sau de locul in care se efectueaza vanzarea pachetului. Atunci cand
executarea pachetului este afectata de insolventa agentiei organizatoare sau
cand calatorii se afla in imposibilitatea intoarcerii in tara din motivul
nerespectarii de catre agentia organizatoare a obligatiilor contractuale
asumate cu acestia si in contractul privind comercializarea pachetului de
servicii de calatorie este inclus transportul de pasageri, garantia este disponibila
gratuit pentru a asigura repatrierile si, in cazul in care este necesar, plata
cazarii inainte de repatriere. Pentru serviciile de calatorie care nu au fost
efectuate, rambursarile se acorda fara intarzieri nejustificate, dupa
solicitarea calatorului, ce se va adresa prin intermediul Agentiei.
- In
temeiul Ordinului nr. 1183/2018 al Ministerului Turismului, Agentia
organizatoare va efectua raportarea informatiilor privind activitatea de
organizare a serviciilor turistice prin transmiterea, in scris, a Declaratiei
prevazuta in Anexa nr. 1 a Ordinului.
5.
Agentia aduce la cunostinta calatorului faptul ca:
-
Agentia organizatoare
isi rezerva dreptul de a efectua modificari privind ora sau locul de imbarcare.
Aceste modificari pot fi operate din motive independente de Agentia
organizatoare, respectiv ca urmare a
modificarilor efectuate de parteneri si/sau ca urmare a conditiilor meteorologice. Agentia
organizatoare va comunica, in cel mai scurt timp posibil, aceste modificari
Agentiei, care are obligatia la randul sau de a le comunica de indata
calatorilor, sub sanctiunea suportarii de catre Agentie a tuturor consecintelor
ce decurg din neinformare ori informarea incompleta si/sau incorecta.
- Agentia organizatoare isi
rezerva dreptul de a
modifica unitatile de cazare mentionate in oferta, avand obligatia de a oferi
calatorului cea mai apropiata varianta din locatia respectiva de o calitate
echivalenta sau superioara, fara ca modificarea sa aiba consecinte asupra
pretului achitat de calator. Agentia organizatoare va putea oferi servicii
turistice in compensare, in masura in care calatorul accepta compensarea cu
alte servicii turistice si isi exprima acordul in acest sens. Agentia are
obligatia de a aduce la cunostinta calatorului aceasta posibilitate de compensare.
6.
In
situatiile independente de Agentia organizatoare generatoare de cazuri de overbooking, Agentia organizatoare are
obligatia de a oferi calatorilor cea mai apropiata varianta din locatia
respectiva de o calitate echivalenta sau superioara, fara ca modificarea sa
aiba consecinte asupra pretului achitat de calator, iar, in situatia in care
pot fi asigurate doar spatii de categorie inferioara celor contractate Agentia organizatoare va rambursa diferenta de pret. Agentia organizatoare va putea oferi servicii
turistice in compensare, in masura in care calatorul accepta compensarea cu
alte servicii turistice si isi exprima acordul in acest sens. Agentia are
obligatia de a aduce la cunostinta calatorului aceasta posibilitate de
compensare.
7. In termen
de 5 zile lucratoare de la efectuarea platii finale, Agentia va putea descarca
din sistemele de rezervare on-line ale Agentiei organizatoare documentele de
calatorie in baza carora calatorul poate efectua serviciile turistice
achizitionate si le va putea remite calatorului.
8. Agentia furnizeaza calatorului un bon de
comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de servicii de calatorie
care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care
necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul
solicitării unor pachete de servicii de calatorie care se regăsesc în oferta
proprie a agenţiei de turism sau în cazul în care există deja confirmare asupra
rezervării din partea altor prestatori, Agentia poate furniza calatorului un
bon de comandă, dacă consideră necesar, fara a constitui insa o obligatie in sarcina sa.
În înțelesul prezentului contract se consideră
comunicare făcută în scris inclusiv comunicarea făcută prin poșta electronică
(e-mail). Comunicarea
se considera a fi efectuata in prima zi lucratoare ce urmeaza zilei in care a
fost expediata comunicarea. Călătorul are la dispoziție un termen de 48 de ore
pentru a informa Agentia
cu privire la decizia sa. În cazul lipsei unui
răspuns în termenul menționat mai sus, se consideră că turistul a acceptat
modificările propuse de Agentie și nu
mai poate înceta contractul sau solicita vreo despăgubire.
9. Agentia
organizatoare nu răspunde pentru
întarzierile înregistrate în timpul derularii programului turistic din
motive care nu ii
sunt imputabile
( ex.: întarzierea curselor aeriene, conditii meteorologice nefavorabile,
formalitati vamale, greva transportatorilor, etc.).
10. Agentia
organizatoare este raspunzatoare de executarea serviciilor de calatorie incluse
in prezentul contract, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate
de organizator sau de un alt furnizor de servicii de calatorie, cu exceptia
urmatoarelor cazuri:
a)
când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a
obligaţiilor asumate prin contract se datorează calatorului;
b)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor
cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agentia, nici
prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a
se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de
transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a
neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agentia/ Agentia Organizatoare
nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a
întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor
împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor
normative specifice;
c)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui
terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar
cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter
imprevizibil şi inevitabil.
13. Agentia are obligaţia să furnizeze în scris
calatorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în
scris cu calatorul (e-mail, fax, sms etc.), cu 3 zile înainte de data plecării,
următoarele informaţii:
a)
orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi,
după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele
de transport incluse;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de
fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a Agentiei /Agentiei
Organizatoare ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi
permită contactarea Agentiei;
c)
pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi,
informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul
sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
14. Agentia are obligatia să acorde prompt asistenţă
adecvata calatorului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră
sau al unui eveniment pe care nici Agentia Organizatoare, nici furnizorul sau
prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita in special prin:
(a)
furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate,
autoritatile locale si asistenta consulara; si
(b)
acordarea de asistenta calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor
la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie alternative.
Agentia
Organizatoare are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o
astfel de asistenta in cazul in care calatorul este cel care a provocat
situatia de dificultate in mod intentionat sau din propria neglijenta.
Comisionul nu va depasi in niciun caz costurile efective suportate de
Organizator.
15. Atunci cand o parte
semnificativa a serviciilor de calatorie nu poate fi executata, Agentia
organizatoare are obligatia sa ofere, fara costuri suplimentare pentru calator,
servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului de
servicii de calatorie, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate
decat cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului la locul de
plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit. În cazul
schimbării cazării, se consideră a fi serviciu alternativ corespunzător pentru
continuarea derulării pachetului oferirea cazării în aceeași locație, în cea
mai apropiată variantă față de cea inițială.
In
cazul in care serviciile alternative propuse sunt de o calitate mai scazuta
decat calitatea serviciilor de calatorie contractate prin prezentul contract,
Agentia Organizatoare va acorda o reducere adecvata a pretului. Agentia
Organizatoare poate propune calatorului prestarea unor servicii
suplimentare/alternative in contul reducerii oferite.
Calatorul
poate respinge serviciile alternative propuse doar in cazul in care acestea nu
sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin contract sau reducerea de pret
acordata este inadecvata.
Daca
este imposibil sa se furnizeze servicii alternative sau calatorul respinge
serviciile alternative propuse, calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea
pretului si/sau la despagubiri fara a rezilia contractul de servicii privind
pachetul de calatorie.
Daca
pachetul include transportul de pasageri, Agentia Organizatoare asigura
repatrierea calatorului cu transport echivalent fara intârzieri nejustificate
si fara costuri suplimentare pentru calator.
În
cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea
pachetului, iar agenția de turism organizatoare a omis să o remedieze într-un
termen rezonabil stabilit de către călător, acesta poate înceta contractul
privind pachetul de servicii de călătorie fără plata unei penalități de
încetare și, după caz, poate să ceară reducerea prețului și/sau despăgubiri.
16. Excursiile optionale se
efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga
responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele
aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia
Organizatoare.Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decât cele
cumparate de la receptia hotelurilor, având in vedere ca turistii vor avea la
dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc.
Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25
de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi
majorate proportional, fie excursia poate fi anulata.
V.
Drepturile şi obligaţiile
calatorului
1. Călătorul are dreptul la o
informare corecta și completa cu privire la pachetul de servicii oferit de Agentie, inclusiv cu privire la tariful acestuia, astfel încat sa nu fie posibile
interpretări echivoce. Călătorul declară că a primit, isi insuseste si intelege aceste informații în
perioada precontractuală.
2. Călătorul are dreptul să aduca la cunostinta Agentiei solicitările sale speciale în
perioada precontractuală, urmând a fi incluse în contract, daca sunt acceptate de catre Agentia Organizatoare. Nicio cerință specială a
călătorului nu se consideră acceptată dacă nu este înscrisă în contract.
3. Renunțarea în totalitate sau
în parte la serviciile de călătorie numai a unuia sau a mai multor călători pentru care a fost incheiat un singur contract, nu dă dreptul
celorlalti participanti să beneficieze de serviciile la care au renuntat
ceilalti ( ex.: utilizarea locului în mijlocul de
transport, a camerei la cazare, a meselor, etc, indiferent de natura relatiilor
dintre semnatarii contractului(familie, prieteni, colegi, etc).
4. Călătorul poate transfera
contractul privind pachetul de servicii de călătorie unei persoane care
îndeplinește toate condițiile aplicabile contractului respectiv, după ce
notifică Agenția, cu cel putin 7 zile lucratoare înainte de începerea
executării pachetului, pe un suport durabil.
În acest caz, între
calatorul care nu poate participa la călătoria turistică contractată
(cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism (debitor cedat)
urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii
de calatorie contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii
contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi
niciodată Agentiei (debitorului cedat) sau Agentiei Organizatoare.
Persoana care transferă
contractul privind pachetul de servicii de călătorie și persoana căreia îi este
transferat contractul răspund în solidar pentru achitarea soldului și a tuturor
comisioanelor, tarifelor și altor costuri suplimentare generate de acest
transfer.
Agenția de turism va
informa persoana care transferă contractul cu privire la costurile efective ale
transferului. Aceste costuri sunt rezonabile și nu depășesc costurile suportate
efectiv de agenția de turism ca urmare a transferului contractului privind
pachetul de servicii de călătorie.
Agenția va prezenta
persoanei care transferă contractul dovezi cu privire la costurile
suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de transferarea contractului
privind pachetul de servicii de călătorie.
5. În cazul sejururilor de
odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România, calatorul are
obligaţia să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se
face, de regulă, la ora 18.00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora
12.00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de
odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri
suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la
orele specificate mai sus sunt în sarcina exclusivă a calatorului.
6. Călătorul poate înceta contractul privind pachetul de
servicii de călătorie în orice moment înainte de începerea executării
pachetului. În cazul în care călătorul încetează contractul privind pachetul de
servicii de călătorie, acesta poate fi obligat să plătească agenției de turism
organizatoare o penalitate de încetare adecvată și justificabilă.
Despăgubirea se poate
ridica la maximul preţului pachetului de servicii de calatorie contractat.
7. Prin excepție călătorul are
dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie
înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de
încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc
la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează
în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ
transportul pasagerilor la destinație. În cazul încetării contractului privind
pachetul de servicii de călătorie în aceste condiții călătorul are dreptul la o
rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu are
dreptul la vreo despăgubire suplimentară.
8. În situatia în care
calatorul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat,
costurile generate de renunţării îi revin in exclusivitate. Agentia va da curs
cerinţelor calatorului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ
urmând a fi suportate de către calator.
Dacă calatorul solicită
nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a
contractului, cu aplicarea de penalităţi, la momentul respectiv şi încheierea
unui nou contract.
9. Calatorul este obligat să achite la recepţia unităţii
hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale,
fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agentie sau
Agentia Organizatoare.
10. Calatorul este obligat să prezinte la recepţia
unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie
eliberat de agentie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în
vederea acordării serviciilor de calatorie. În cazul în care calatorul
beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la
recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi
dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
11. Calatorul ia cunoştinţă că serviciile pe care le
achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu Agentia
Organizatoare sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt
guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar Agentia Organizatoare nu are
nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
12. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară
îndeplinirea de către calator a unor formalităţi suplimentare (de exemplu,
călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele calatorului este schimbat
ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini
toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agentia si Agentia
Organizatoare recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În
cazul în care calatorul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la
formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu
sunt în sarcina Agentiei sau Agentiei
Organizatoare (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din
partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte
documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agentia sau Agentia
Organizatoare sunt exonerate de orice răspundere în cazul imposibilităţii
efectuării călătoriei.
13. Agentia recomandă calatorului contactarea cu 24 de ore
înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor,
loc de îmbarcare etc.).
14. În cazul în care o singură persoană angajează
servicii pentru un număr mai mare de calatori, condiţiile contractuale se
extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate
serviciile.
15. Calatorul este obligat să folosească mijloacele de
transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun
proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Calatorul va achita contravaloarea
daunelor produse inainte de incheierea calatoriei.
16. Calatorul are obligaţia să respecte locul, data şi ora
plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele
stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi
daunele produse ca urmare a nerespectării de către calator a prevederilor
privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.
17. Calatorul are obligatia
de a comunica, fara intarzieri nejustificate, orice neconformitate pe care o
constata pe parcursul executarii serviciului de calatorie inclus in contractul
privind pachetul de servicii de calatorie, tinand cont de circumstantele
cazului.
18. În cazul în care unul din serviciile de călătorie nu se execută în
conformitate cu prevederile contractuale privind pachetul
de servicii de călătorie, agenţia de turism remediază neconformitatea, cu
excepţia unuia din următoarele cazuri:
a) neconformitatea nu poate fi remediată;
b) remedierea implică cheltuieli disproporţionate, ţinând cont de anvergura neconformităţii şi de valoarea serviciilor de călătorie afectate.
In situatia de mai sus, in cazul în care agenţia de
turism organizatoare nu remediază neconformitatea, calatorul are dreptul la o reducere corespunzatoare a
pretului sau o despagubire adecvata.
In cazul în care agenţia de turism organizatoare nu
remediază neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit decălător in conformitate cu prevederile OG nr. 2/2018, călătorul poate face el
însuşi acest lucru şi poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare. Călătorul nu trebuie să specifice un termen dacă
agenţia de turism organizatoare refuză
să remedieze neconformitatea sau dacă este necesară oremediere imediată.
19. Calatorul suporta taxele care nu sunt incluse
in valoarea pachetului de servicii turistice.
20. Calatorul declara ca intelege,
isi insuseste si accepta, in mod expres, prevederile privind drepturile si
obligatiile ce ii revin.
21. Calatorul este responsabil pentru corectitudinea
datelor transmise catre Agentie (nume/prenume calatori, data de nastere,
informatii necesare pentru efectuarea rezervarii de catre agentie ( de exemplu:
perioada, destinatie, unitate de cazare, etc.). Ulterior, daca se constata ca
informatiile transmise de calator sunt eronate ori incomplete, iar acestea
genereaza diferente de pret impuse de modificarea rezervarii (daca este
posibil), diferentele de pret vor fi suportate exclusiv de catre calator.
VI.
Obligatia de a acorda
asistenta. Reclamaţii, despăgubiri
1. Calatorul va adresa mesaje, cereri sau reclamatii
in legatura cu executarea pachetului de servicii turistice, in mod direct si
exclusiv Agentiei, iar aceasta din urma le va transmite Agentiei organizatoare,
fara intarzieri nejustificate.
Data la care sunt primite aceste mesaje, cereri sau
reclamatii de catre Agentie este considerata data primirii de catre Agentia
organizatoare.
Reclamatiile
care vizeaza executarea pachetelor de servicii turistice pentru care raspunde
Agentia organizatoare, vor fi transmise acesteia in termen de maxim 12 ore de
la primire, urmand ca aceasta din urma sa raspunda calatorului, prin
intermediul Agentiei, fara intarzieri nejustificate si intr-un termen
rezonabil.
In
masura in care situatia o va impune, iar calatorul isi va exprima acordul in
acest sens, Agentia organizatoare va oferi in compensare servicii turistice sau
pachete de servicii turistice.
2. Reclamatiile
transmise de calator Agentiei si pentru care aceasta raspunde in mod direct si
nemijlocit nu se vor comunica Agentiei organizatoare, Agentiei revenindu-i
obligatia de a raspunde la acestea in mod direct.
3. In nicio situatie Agentia organizatoare
nu va raspunde in cazul in care calatorul este nemultumit de modul de rezolvare
a reclamatiilor legate de aspecte ce nu vizeaza modalitatea de executare a
pachetelor servicii turistice oferite de Agentia organizatoare.
4.
Agentia/Agentia organizatoare nu va
raspunde, in niciun caz, pentru situatiile in care paguba a fost cauzata de
producerea unui/unor evenimente acoperite de polita de asigurare medicala
sau de asigurarea de calatorie (tip storno), care au fost sau puteau fi
incheiate de calator inainte de plecarea in calatorie, Agentia avand obligatia
informarii calatorilor despre aceaste polite.
Agentia
organizatoare, inclusiv prin intermediul Agentiei, va acorda asistenta
adecvata, fara intarzieri nejustificate, calatorului aflat in dificultate,
inclusiv in circumstantele prevazute la art. 14 alin. 16 din O.G. nr.2/2018, in
special prin:
a)
furnizarea de informatii
corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si
asistenta consulara;
b)
efectuarea comunicarilor la
distanta si sprijinirea calatorului in gasirea unor servicii de calatorie
alternative.
In
cazul in care calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate, in
mod intentionat sau din propria neglijenta, iar activitatile de mai sus
presupun costuri efectuate de catre Agentie/Agentia Organizatoare, pentru
aceste activitati se poate percepe un comision rezonabil pentru o astfel de
asistenta. Comisionul nu poate depasi costurile efective suportate de Agentie/Agentia
organizatoare.
5. Calatorul are obligatia de a informa, fara
intarzieri nejustificate, Agentia organizatoare, exclusiv prin intermediul
Agentiei, in legatură cu orice neconformitate pe care o constata pe parcursul
executarii unui serviciu turistic inclus in contractul privind pachetul de
servicii turistice. Sesizarile efectuate dupa finalizarea executarii pachetelui
de servicii turistice si care vizeaza aspecte legate de derularea la fata
locului a pachetului de servicii turistice nu vor fi luate in considerare.
In cazul in care unul din serviciile turistice nu se
executa in conformitate cu contractul privind pachetul de servicii turistice,
Agentia organizatoare remediaza neconformitatea ce ii este imputabila, cu
exceptia unuia din urmatoarele cazuri:
a) neconformitatea nu poate fi remediata;
b) remedierea implică cheltuieli disproportionate,
tinand cont de anvergura neconformitatii si de valoarea serviciilor turistice
afectate.
In cazul in care Agentia organizatoare nu remediaza
neconformitatea avand in vedere exceptiile de mai sus, daca pachetul include
transportul de pasageri, Agentia organizatoare va asigura repatrierea
calatorului cu transport echivalent, fara intarzieri nejustificate si fara
costuri suplimentare pentru calator.
In cazul in care neconformitatea afecteaza, in mod
substantial, executarea pachetului, iar Agentia organizatoare a omis sa o
remedieze intr-un termen rezonabil, calatorul poate alege incetarea
contractului privind pachetul de servicii turistice fara plata unei penalitati
de incetare sau continuarea cu reducerea pretului si/sau plata de despagubiri
ori compensarea cu alte servicii turistice alternative.
Daca este imposibil sa se furnizeze servicii
alternative sau calatorul respinge serviciile alternative propuse intrucat nu
sunt comparabile cu cele ce fac obiectul contractului sau reducerea pretului
este inadecvata, calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului si/sau
la despagubiri, fara a inceta contractul de servicii privind pachetul de
călătorie.
Calatorul poate respinge serviciile alternative
propuse atunci cand o parte semnificativa din serviciile turistice nu poate fi
executata astfel cum s-a convenit in contractul privind pachetul de servicii
turistice doar in cazul in care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a
convenit in contractul privind pachetul de servicii de calatorie sau reducerea
de pret acordata este inadecvata.
Atunci cand o parte semnificativa din serviciile
turistice nu poate fi executata astfel cum s-a convenit in contractul privind
pachetul de servicii turistice, Agentia organizatoare ofera, fara costuri
suplimentare pentru calator, servicii alternative corespunzatoare pentru
continuarea derularii pachetului, pe cat posibil echivalente sau de mai buna
calitate decat cele specificate in contract, inclusiv in cazul în care
intoarcerea calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a
convenit.
In masura in care este imposibil sa se asigure
intoarcerea calatorului astfel cum s-a convenit in contractul privind pachetul
de servicii turistice din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare,
Agentia organizatoare suporta costul cazarii necesare, pe cat posibil de
categorie echivalenta, pentru o perioada care nu va depasi trei nopti pentru
fiecare călător.
6. Se vor lua in considerare numai reclamatiile facute in nume personal.
7. Agentia Organizatoare va
acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din
contract.
8. Agentia Organizatoare nu
răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de
pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în
care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii
care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi
exonerează de răspundere Agentia si Agentia
Organizatoare.
9.
DATE DE CONTACT
a. Date de contact Agentie:Lilans Tours Bacau
Telefon: 0234578270; 0745621612
E-mail: lilanstours97@gmail.com
1. In cazul in care, dupa incheierea contractului cu
calatorul, acesta din urma doreste sa anuleze sau sa modifice rezervarea,
Agentia va transmite acest aspect in scris Agentiei organizatoare.
Calatorul poate anula executarea
pachetului de servicii turistice, respectiv inceta contractul privind pachetul
de servicii turistice in orice moment inainte de inceperea executarii
pachetului, insa este obligat sa plateasca Agentiei organizatoare o penalitate
de incetare, dupa cum urmeaza:
a)
25% din contravaloarea pachetului de servicii turistice dupa primirea
confirmarii serviciilor comandate (cu minim 30 de zile inainte de plecare).
b)
50% din contravaloarea pachetului de servicii turistice pentru anulare in
intervalul 29-16 zile inainte de plecare/intrare.
c)
100% din contravaloarea pachetului de servicii turistice pentru anulare in
intervalul 15- 0 zile inainte de plecare/intrare.
Sunt exceptate programele care
au mentionate in oferta conditii speciale de inscriere/ retragere si care se
vor aplica cu prioritate.
Pentru
pachetele de servicii turistice ce beneficiaza de preturi/tarife speciale ( ex:
tip “Early Booking”, “First Minute”, “Last Minute” etc ), penalizarea pentru
anulare / modificare este de 100% din contravaloarea pachetului. In situatia
modificarii de nume, numar de persoane, tariful rezervarii va fi recalculat la
suma intreaga, fara reducerea initiala.
2. Calatorul are dreptul sa inceteze
contractul privind pachetul de servicii turistice inainte de inceperea
executarii pachetului, fara a plati vreo penalitate de incetare in cazul unor
circumstante inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie
sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ
executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor
la destinatie. In aceasta situatie calatorul are dreptul la o rambursare
completa a oricarei plati efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo
despagubire suplimentara.
3.
In
situatia in care calatorul solicita modificarea datei de plecare, numelui
calatorilor insotitori, unitatii de cazare, destinatiei etc., Agentia
organizatoare va percepe o penalizare egala cu penalizarea de
anulare/incetare, in functie de momentul la care se anunta intentia de
incetare.
Agentia Organizatoare poate
percepe o Taxa de modificare rezervare in cuantum de 10 euro/modificare pentru
modificarile solicitate de catre turist si confirmate de catre Agentia
Organizatoare, daca pentru aceste modificari nu se percepe o alta penalizare iar
efectuarea modificarilor nu implica costuri suplimentare efective pentru Agentia
Organizatoare.
Daca efectuarea modificarilor
presupune costuri suplimentare sau taxe de modificare solicitate de catre
prestatorii serviciilor incluse in pachetul de servicii de calatorie
(transport, cazare, avion, masa), cuantumul acestor penalizari/taxe de
modificare se va cumula cu Taxa de modificare/penalizarile datorate de
calator.
4. In cazul in care plata pentru serviciile
turistice interne a fost facuta partial sau integral cu vouchere sau carduri de
vacanta, penalizarea se va deduce din valoarea voucherelor de vacanta. Daca
penalizarea este mai mare decat valoarea voucherelor, diferenta care depaseste
valoarea voucherelor de vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte
instrumente de plata. In cazul in care valoarea voucherelor de vacanta este mai
mare decat valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie nici in vouchere si
nici in numerar in cazul in care calatorul nu doreste un alt serviciu turistic.
5.
In situatia
in care calatorul isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt serviciu
turistic, pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre valoarea
voucherelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu.
Termenul in care calatorul poate solicita noul pachet de servicii de calatorie
este de maxim 2 luni de la data rezilierii contractului/renuntarea la
serviciile de calatorie initiale. In cazul in care calatorul nu isi exprima
optiunea in aceasta perioada, Agentia nu ii mai poate oferi acestuia niciun
pachet de servicii de calatorie ulterior.
6. În cazul în care calatorul care a contractat un pachet
de servicii de calatorie al Agentiei Organizatoare, prin intermediul
Agentiei,pentru care a achitat avans, insa nu achita diferenta de pret,
respectiv ratele aferente, contractul se consideră reziliat de drept, iar
Agentia Organizatoare/Agentia are dreptul de a anula rezervarea cu reţinerea
penalizărilor corespunzatoare.
7. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament
cumpărate prin organizaţii sindicale, Agentia Organizatoare va face restituiri
numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de
reprezentantul organizaţiei sindicale.
8. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de
intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, calatorului i se vor reţine
toate taxele datorate de Organizator prestatorilor direcţi, precum şi
cheltuielile de operare proprii acesteia.
9. Agentia Organizatoare/Agentia
Intermediara este exonerata de orice raspundere in cazul in care dupa inceperea
calatoriei, serviciul de graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate
competenta refuza sa acorde calatorului dreptul de iesire/tranzit/intrare pe
teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de calatorie. In
aceasta situatie Agentia organizatoare nu va restitui calatorului
contravaloarea totala a pachetului de servicii de calatorie.
10. Penalizările se aplică şi în cazul în care calatorul
nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate
pleca în călătorie intrucat documentele personale necesare în vederea
efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în
imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de
persoana acestuia.
11. Calatorul trebuie să depună în scris cererea de
renunţare la pachetul de servicii de calatorie la Agentia Organizatoare/Agentia
intermediara la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare
nu este luată în considerare.
12. Toate sumele, datorate de calator, se vor reţine de
către Organizator din avansul sau preţul total al pachetului de servicii de
calatorie achitat de calator, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de
judecată.
13. Agentia
are obligatia de a informa si de a solicita calatorului sa efectueze plata
contravalorii serviciilor turistice, conform termenelor de plata, intr-unul
dintre conturile bancare sau printr-una dintre modalitatile mai sus mentionate.
14. Agentia organizatoare nu va
raspunde in niciun fel fata de calatori ori față de Agentie si are dreptul de a
anula rezervarea, de a refuza executarea pachetelor de servicii turistice ce
fac obiectul contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice
incheiate cu calatorii in situatia in care acestia din urma nu au virat
integral, conform termenelor de plata, contravaloarea serviciilor turistice
catre Agentia, calatorii aflati in astfel de situatii fiind in culpa.
De asemenea, prevederile
alineatului precedent se vor aplica si in situatia in care Agentia nu a virat,
depus sau predat Agentiei organizatoare intreaga contravaloare a pachetelor de
servicii turistice, Agentiei revenindu-i intreaga raspundere fata de calatori.
15. Agentia
organizatoare si Agentia nu raspund pentru erorile
de rezervare imputabile calatorului sau cauzate de circumstante inevitabile si
extraordinare.
In cazul unor evenimente
neprevazute ce vizeaza situatii grave si in cazul in care sunt modificate
rezervari deja confirmate, penalizarile aplicate vor fi cele percepute de
furnizorii locali de servicii turistice sau cele prevazute in ofertele Agentiei
organizatoare.
1. Conform prevederilor O.G. nr. 2/2018 si ale
Ordinului 156/2019 emisa de Ministerul Turismului, calatorul este asigurat
pentru rambursarea sumelor achitate de acesta in legatura cu pachetele de
servicii de calatorie, in cazul insolventei agentiei de turism organizatoare si
in legatura cu serviciile de calatorie asociate, cum sunt definite la art. 3
pct. 16 din O.G. nr. 2/2018, in masura in care Agentia Organizatoare
faciliteaza servicii de calatorie asociate.
Polita de Asigurare privind protectia in caz de insolventa a agentiei de turism organziatoare este:
1.2. Dacă în prezentul contract este inclus
transportul de pasageri, garanția prevazută la art. precedent include
repatrierea călătorilor, indiferent dacă executarea pachetului este afectată de
insolvența Organizatorului sau călătorul se află în imposibilitatea întoarcerii
la locul de plecare sau la locul convenit de părți.
1.3. Valoarea despăgubirii:
1.3.1. În cazul în care călătoria nu a început,
valoarea despăgubirii este egală cu valoarea sumelor achitate efectiv de
călător în baza prezentului contract, în măsura în care serviciile relevante nu
sunt furnizate ca urmare a insolvenţei Organizatorului.
1.3.2. Dacă în prezentul contract este
inclus transportul de pasageri şi călătorul se află în imposibilitatea
întoarcerii la locul de plecare, din cauza insolvenţei Organizatorului,
despăgubirea este egală cu contravaloarea serviciilor de călătorie neprestate
călătorului şi achitate de acesta în baza acestui contract, la care se adaugă
costul repatrierii.
1.3.3. În cazul în care călătorul a beneficiat de
repatriere în condițiile art. VIII.1.2.:
a)
Călătorul nu mai beneficiaza de nicio altă despăgubire de la Asigurator, în
situația în care repatrierea intervine ca urmare a nerespectării de către
Organizator a obligaţiilor contractuale față de partenerii săi;
b) Călătorul beneficiază de
rambursarea contravalorii serviciilor de călătorie neprestate şi achitate de
acesta în baza prezentului contract, fără a se scădea cheltuielile cu
repatrierea efectuate de Asigurator, în cazul insolvenţei Organizatorului.
1.3.4. Asiguratorul poate propune
călătorului o ofertă de servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea
derulării pachetului, în condițiile prevăzute de Ordinul nr. 156/2019 emis de
Ministerul Turismului. În situația în care călătorul acceptă oferta propusă, acesta
nu beneficiază de nicio despăgubire suplimentară.
1.4. Condițiile de despăgubire:
1.4.1. Călătorul va anunța imediat
Asiguratorul prin telefon sau fax în cazul în care Organizatorul aflat în stare
de insolvenţă nu efectuează repatrierea sa.
1.4.2. În cazul în care călătorul
solicită de la Organizator rambursarea sumelor achitate şi/sau a costului
repatrierii, acesta transmite documentele justificative, în copie, către
Organizator, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire având
obligaţia să păstreze documentele justificative, în original.
1.4.3. Călătorul poate solicita
Organizatorului aflat în stare de insolvenţă, rambursarea sumelor achitate de
acesta şi/sau a costului repatrierii astfel:
a) în termen de maximum 30 de zile de
la data declarării insolvenței Organizatorului, dacă aceasta a survenit
ulterior datei încheierii pachetului neexecutat/executat parţial;
b) în termen de 15 zile lucrătoare de
la data încheierii executării pachetului în situaţia în care declararea
insolvenței este anterioară acesteia.
1.4.4. În situaţia în care se dispune
radierea Organizatorului ca urmare a falimentului, călătorul va transmite
solicitarea de rambursare a sumelor plătite direct Asiguratorului în termen de
15 zile lucrătoare de la data radierii.
1.4.5. În situaţia prevăzută la alin. VIII.1.3.2., călătorul poate solicita
Organizatorului rambursarea costului repatrierii, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, în termen de 15 zile lucrătoare de la data repatrierii.
1.4.6. În termen de 5 zile lucrătoare
de la data transmiterii solicitării conform art. VIII.1.4.3, VIII.1.4.4. sau VIII.1.4.5.,
după caz, Călătorul notifică în scris Asiguratorul în legătură cu solicitarea
adresată Organizatorului privind rambursarea sumelor achitate de acesta şi/sau
a costului repatrierii.
1.4.7. În termen de 15 zile
lucrătoare de la data confirmării de primire a notificării, după caz, călătorul
transmite Asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire,
cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative care cuprind cel
puţin următoarele:
a) contractul de comercializare a
pachetului de servicii de călătorie;
b) confirmările de primire precizate
la art. 8.4.2. sau 8.4.5., după caz;
c) copiile documentelor care atesta
achitarea serviciilor (de ex. chitanţe, ordine de plată), în cazul cererilor de
rambursare a sumelor achitate de călător;
d) copiile documentelor de transport
şi cazare, după caz, în cazul cererilor de rambursare a costului repatrierii.
1.4.8. Despăgubirea va fi plătită în
termen de 30 de zile lucrătoare de la data primirii de către Asigurator a
documentelor justificative de la călător.
1.4.9. În cazul în care, după plata
despăgubirii, Organizatorul plăteşte sumele datorate călătorului, acesta
restituie Asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 30 de zile
lucrătoare de la data primirii sumelor de la Organizator.
2. Facultativ, calatorul are posibilitatea incheierii unui
contract de asigurare, care sa acopere taxele de transfer sau a unui contract
de asistenta care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala
sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de
asigurare pentru servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno
sau altor tipuri de asigurari de calatorie.
Agentia Organizatoare, prin
intermediul Agentiei, recomanda incheierea unei asigurari storno pentru
acoperirea eventualelor penalitati de anulare. Calatorul se poate informa in
agentie despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
incheiata in agentia de turism de unde acesta a achizitionat pachetul de
servicii de calatorie, daca agentia ofera acest tip de serviciu.
Agentia Organizatoare/Agentia nu
se face vinovata de eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele
de asigurare contractate prin intermediul Agentiei Organizatoare/ Agentiei ,
deoarece aceasta are doar calitatea de intermediar intre calator si asigurator.
Asigurare Storno (protecție pentru anularea călătoriei /protecție medicală):
Doresc asigurare: □ DA □ NU
Asigurare medicala de calatorie:
Doresc asigurare: □ DA □ NU
1. Forta majora este un
eveniment extraordinar si extern a carui întindere si durata nu depind de
controlul Partii care îl invoca, produs dupa semnarea prezentului Contract si
care împiedica executarea obligatiilor asumate de Parti conform acestuia. Nu
constituie evenimente de forta majora spre exemplu: reorganizarea sau
falimentul uneia dintre Parti, greva, etc.
2. Nici una dintre
Partile contractante nu va fi considerata responsabila de neîndeplinirea totala
sau partiala sau de îndeplinirea cu întârziere a obligatiilor ce îi revin daca
aceasta se datoreaza unei cauze de forta majora.
3. Partea contractanta
care invoca un astfel de eveniment este obligata sa anunte în scris cealalta
Parte în maximum 1 zi de la data aparitiei cauzei de forta majora. Dovada
producerii cauzei de forta majora revine Partii care o invoca într-un termen de
cel mult 5 zile lucratoare de la data aparitiei cauzei de forta majora si se
face prin intermediul certificatului eliberat de autoritatea competenta,
potrivit legii.
4. Neîndeplinirea
obligatiei de aducere la cunostinta si de dovedire a cauzei de forta majora în
termenul si conditiile stabilite în acest articol face inoperanta cauza
exoneratoare de raspundere. Pe durata producerii cauzei de forta majora si
ulterior, Partile sunt obligate sa depuna toate diligentele necesare reducerii
si înlaturarii efectelor negative produse de eveniment.
X.
Alte
clauze
1. Prin prezentul contract părțile, de comun acord, convin că despăgubirea
care trebuie plătită de Agentia organizatoare, atunci când aceasta este
datorată călătorului, nu poate depăși valoarea serviciilor turistice ale cărui
beneficiar este acesta.
2. Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie
se face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea
prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile
de calatorie associate, precum si pentru modificarea unor acte normative.
5. Prin
semnarea prezentul contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de
calatorie, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace
electronice, calatorul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire
la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie,
în conformitate cu oferta Agentiei Organizatoare.
6. Calatorul declara ca anterior incheierii
prezentului contract Agentia i-a furnizat toate informatiile esentiale privind
serviciile contractate, cum ar fi: destinatia, itinerariul, perioada
calatoriei, numarul de nopti incluse, mijloacele de transport, unitatile de
cazare si serviciile de masa oferite, alte servicii incluse in pachet, numarul
minim de persoane necesar efectuarii serviciilor de calatorie, abilitati
lingvistice necesare calatorului pentru comunicarea orala, informatii pentru
persoane cu mobilitate redusa, informatii generale despre regimul vizelor si
pasapoartelor si privind formalitatile legate de sanatate in tara de
destinatie, informatii privind agentia de turism organizatoare/intermediara,
pretul total al pachetului, modalitatile de plata, informatii privind
posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricând inainte de inceperea
executarii pachetului si informatii privind asigurarea facultativa sau
obligatorie care sa acopere costurile incetarii contractului de catre calator
sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz de accident,
de boala sau de deces, cu care este in mod expres de acord.
XI.
Protectia datelor cu caracter personal
1. Calatorul/Turistul autorizeaza Agentia si Agentia
organizatoare sa prelucreze datele cu caracter personal in raport cu
obligatiile contractuale si ale Regulamentului U.E. 679/2016.
2. .
Agentia
si Agentia organizatoare trebuie
să respecte normele și obligațiile impuse de dispozițiile în vigoare, privind
protecția datelor cu caracter personal.
3. .
Agentia
si Agentia organizatoare sunt
conștiente de faptul că normele europene din Regulamentul 679/2016 se aplică
oricărui operator de date sau imputernicit situat în Uniunea Europeană și
oricărei persoane care prelucrează date cu caracter personal ale persoanelor
vizate situate în Uniunea Europeană sau care le furnizează servicii.
Prin
urmare, acestea confirmă respectarea
deplină a următoarelor prevederi, inclusiv dar fără a se limita la:
●
capacitatea de a respecta drepturile persoanelor vizate privind ștergerea,
corectarea sau transferul informațiilor personale;
●
informarea in caz de breșă de date a tuturor destinatarilor relevanți, într-un
interval maxim de 72 ore de la momentul în care o astfel de încălcare a
securităţii datelor a ajuns în atenția acestora,
●
îndeplinirea tuturor îndatoririlor obligatorii privind documentarea conformării
cu Regulamentul 679/2016.
4. Agentia
si Agentia organizatoare pot
utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au
încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării orice prelucrare suplimentară
sau în alt scop face obiectul unui acord separat de prelucrare a datelor,
încheiat între Părți. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale
prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării
obiectului principal al contractului.
5.
Datele cu caracter personal schimbate între Părți nu pot deveni accesibile sau
comunicate unor terțe părți neautorizate sau puse la dispoziție spre utilizare
într-un alt mod. Prin urmare, Agentia si Agentia
organizatoare vor lua toate măsurile
tehnice și în special organizatorice necesare, în ceea ce priveşte obligațiile
asumate prin această clauză:
●
vor împiedica persoanele neautorizate să obțină acces la sistemele de
prelucrare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter
personal;
● vor preveni utilizarea
fără autorizație a sistemelor de prelucrare a datelor;
● se
vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare
a datelor au acces numai la datele la care au Drept de acces și că datele cu
caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără
autorizație în cursul prelucrării sau utilizării și după stocare;
● se
vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate,
modificate sau eliminate fără autorizație în timpul transmiterii electronice
sau transportului și că este posibil să verifice și să stabilească către care
organisme se doreşte să se efectueze transferul datelor cu caracter personal
prin mijloace de transmitere a datelor;
● se
vor asigura că pot verifica și stabili dacă și de către cine au fost introduse,
modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de
prelucrare a datelor;
● se
vor asigura că, în cazul unei acțiuni de prelucrare a datelor cu caracter
personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract
incheiat între Părți;
● se
vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau
pierdere accidentală se vor asigura că
datele colectate în scopuri diferite pot fi prelucrate separat.
XII. PROCEDURA DE SOLUTIONARE
ALTERNATIVA A LITIGIILOR (”SAL”)
1. Solutionarea alternativa a
litigiilor (”SAL”) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin
care calatorului, in calitate de consumator, i se ofera posibilitatea de
solutionare a litigiilor pe care le poate avea cu comerciantul, atunci cand se
confrunta cu o problema legata de achizitionarea pachetului de servicii de
calatorie.
Astfel,
reclamatiile impotriva Agentiei organizatoare/Agentiei, in calitate de
comercianti, sunt prezentate voluntar de catre calator, in calitate de
consumator, urmand a fi solutionate intr-un mod independent,
impartial,transparent, rapid si echitabil.
2. Directia de solutionare
alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor (”ANPC”), are competenta sa solutioneze alternativ
litigii nationale si transfrontaliere izvorate din prezentul contract.
3. Cererea de aplicare SAL,
Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, si legislatia aplicabila poate fi
consultata aici -http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
XIII. Clauze
finale
Litigiile apărute între
părţi se rezolvă pe cale amiabilă. În situatia in care nu este posibila
rezolvarea pe cale amiabilă părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de
judecată competente.
Contractului ii sunt aplicabile si va fi interpretat
conform legilor din România.
XIV.
Prevederi legislative
Art. 5 alin. 1 lit. a – O.G. nr. 2/2018
(1) Înainte de asumarea
de către călător a unui contract privind pachetul de servicii de călătorie sau
a oricărei oferte corespunzătoare, agenția de turism organizatoare și agenția
de turism intermediară, atunci când pachetul este vândut prin intermediul
acesteia, furnizează călătorului informațiile standard prin intermediul
formularului din partea A sau B, după caz, din anexa nr. 1, precum și următoarele
informații, dacă acestea sunt aplicabile pachetului:
a) principalele
caracteristici ale serviciilor de călătorie:
(i) destinația
(destinațiile) călătoriei, itinerariul și perioadele sejurului, cu datele
corespunzătoare și, în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopți
incluse;
(ii) mijloacele de
transport, caracteristicile și categoriile acestora, locurile, datele și orele
de plecare și de întoarcere, duratele și locurile opririlor intermediare și ale
legăturilor de transport. În cazul în care nu este încă stabilită ora exactă,
agenția de turism organizatoare și, după caz, agenția de turism intermediară
informează călătorul cu privire la ora aproximativă de plecare și de
întoarcere;
(iii) locația,
principalele caracteristici și, după caz, categoria turistică a unităților de
cazare conform normelor din țara de destinație;
(iv) serviciile de masă
oferite;
(v) vizitele, excursiile
sau alte servicii incluse în prețul total convenit al pachetului;
(vi) dacă nu este clar
din context, faptul că oricare dintre serviciile de călătorie vor fi furnizate
călătorului ca parte a unui grup și, în acest caz, în măsura posibilului,
dimensiunea aproximativă a grupului;
(vii) dacă posibilitatea
călătorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea
orală efectivă, limba în care vor fi furnizate serviciile respective;
(viii) situația în care
călătoria sau vacanța este adaptată în general pentru persoanele cu mobilitate
redusă și, la cererea călătorului, informații precise privind gradul de adecvare
a călătoriei sau vacanței, luând în considerare nevoile călătorului;
b) denumirea comercială
și sediul social ale agenției de turism organizatoare și, dacă este cazul, ale
agenției de turism intermediare, precum și numerele de telefon și, după caz, adresele
de e-mail ale acestora;
c) prețul total al
pachetului, inclusiv taxele și, dacă este cazul, toate comisioanele, tarifele,
penalitățile de încetare și alte costuri suplimentare sau, atunci când aceste
costuri nu pot fi calculate în mod rezonabil anterior încheierii contractului,
o indicație cu privire la tipul de costuri suplimentare pe care călătorul ar
putea să fie obligat să le suporte în continuare;
d) modalitățile de plată,
inclusiv orice sumă sau procentaj din preț care urmează să fie achitate sub
formă de avans și calendarul pentru achitarea soldului sau garanțiile
financiare care urmează să fie achitate sau furnizate de călător;
e) numărul minim de
persoane necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate și
termenul prevăzut la art. 13 alin. (5) lit. a) înainte de începerea
executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, dacă
nu se întrunește acest număr;
f) informații generale
despre cerințele legate de pașaport și vize, inclusiv termenele aproximative de
obținere a vizelor și informații referitoare la formalitățile legate de
sănătate în țara de destinație;
g) informații privind
posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea
executării pachetului, cu plata unei penalități de încetare corespunzătoare
sau, după caz, a penalităților de încetare standardizate solicitate de agenția
de turism organizatoare, în conformitate cu art. 13 alin. (1) și (2);
h) informații privind
asigurarea facultativă sau obligatorie care să acopere costurile încetării
contractului de către călător sau costurile de asistență, inclusiv taxele de
repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces.
Art. 7 alin. 3 lit. a – O.G. nr. 2/2018
(3) Contractul privind pachetul de servicii de
călătorie sau confirmarea contractului prezintă întregul conținut al acordului
care include toate informațiile prevăzute la art. 5 alin. (1), precum și următoarele
informații:
a) cerințele speciale ale călătorului pe care agenția
de turism organizatoare le-a acceptat.
Anexe:
-
Informare
precontractuala
-
Oferta
/ Program
-
Declaraţie
de consimțământ privind prelucrarea datelor personale
Prezentul contract a fost
încheiat în două exemplare originale, ambele cu aceeasi valoare juridica, câte
un exemplar pentru fiecare parte.
Agentie _Lilans Tours SRL
_Liliana Florea Funcția Administrator Semnătură/Ștampilă
__________________________ |
Călător, Nume și prenume ______________________________________ Semnătură
________________________________________ |